MBSR – Mindfulness i reducció de l’estrès

Que és?

El programa MBSR de Reducció d’Estrès basat en Mindfulness va ser creat per Jon Kabat-Zinn en el Centre Mèdic de la Universitat de Massachusetts, EUA el 1979.

En l’MBSR s’entén el Mindfulness o l’Atenció Plena com una manera particular de portar l’atenció cap a un mateix, cap als altres i cap al món.

Aquesta mirada ens permet a cada persona desenvolupar la resiliència, adoptant maneres de ser i d’actuar més positives i eficaces.


En què consisteix?

El MBSR (Mindfulness) consisteix en un entrenament mental centrat a acceptar la realitat tal com és, desenvolupant la capacitat de gestionar millor les emocions, especialment les aflictives i difícils.

El programa MBSR emfatitza la capacitat d’aturar-nos, observar i pensar abans d’actuar de manera compulsiva, per aprendre a generar comportaments més eficaços i adaptats als esdeveniments.


Beneficis:

Els beneficis de MBSR se centren en tres àmbits principals:

  • Resiliència, benestar i salut física i psicològica (reducció de l’estrès, gestió del dolor en cas de malalties cròniques).
  • Reforçar competències i actituds personals més positives i eficaces (desenvolupament de la capacitat d’atenció, millora d’habilitats d’intel·ligència emocional i social com ara la regulació emocional, l’escolta i la comunicació, presa de decisions).
  • Una major presència i millor connexió amb les persones (empatia, confiança, capacitat d’establir vincles i relacions interpersonals).

A qui va dirigit?

Se’n poden beneficiar totes aquelles persones que considerin que tinguin algun nivell d’estrès o d’ansietat que els dificulti l’accés al benestar en la seva vida.

Tot i que l’MBSR original va ser creat per a pacients diagnosticats clínicament amb algun trastorn ansiós o d’estrès la versió que oferim a l’Espiral està pensada per a tot tipus de públic sense necessitat de tenir un diagnòstic mèdic.


Nivell: Principant

Compromís: 8 sessions en grup de 1,5h (una a la setmana) + 30 ó 40 minuts al dia per a la pràctica personal dels exercicis.

Impartit per: Aleix Boronat (Mentor en Mindfulness MBSR, MBCT, MBCE i MBGE, Professor de Ioga i Meditació i Terapeuta Gestalt)